20-proc. spadek zysków Carrefoura, spadek sprzedaży w Polsce

    

dlahandlu.pl
19-01-2012, 12:00

Carrefour poinformował, że zysk za 2011 r. będzie niższy o 15- 20 proc. rok do roku ze względu na mniejsze zainteresowanie konsumentów zakupami artykułów przemysłowych. Firma skupi się więc na inwestycjach w ceny i lepiej sprofilowane promocje.

Lars Olofsson, prezes sieci Carrefour
Lars Olofsson, prezes sieci Carrefour

W Polsce sprzedaż Carrefoura w IV kwartale spadła o 3,5 proc. w kategorii like for like. Z uwzględnieniem nowo otwartych sklepów spadek wyniósł 2,6 proc. przy uwzględnieniu stałego kursu wymiany. Sprzedaż Carrefoura w Polsce spadła do poziomu 578 mln euro.

W całym 2011 roku Carrefour zanotował w Polsce spadek o 2,5 proc. w kategorii like for like. Uwzględniając nowo otwarte sklepy spadek wyniósł 1,6 proc. przy zachowaniu stałego kursu wymiany. W sumie sieć odnotowała spadek sprzedaży do 2,168 mld euro.

W Europie bez Francji w 2011 roku sieć zanotowała spadek sprzedaży o 4 proc. do 26,761 mld euro. Zaś w całym 2011 roku Carrefour odnotował wzrost sprzedaż o 0,5 proc. do 91,5 mld euro, głównie dzięki obecności na rynku azjatyckim i południowo-amerykańskim.

Jak zadeklarował Lars Olofsson, prezes sieci Carrefour firma działając w trudnym otoczeniu ekonomicznym skupi się głównie na inwestycjach w niższe ceny i bardziej sprofilowane promowanie swoich sklepów. Jednocześnie Carrefour nastawia się na cięcie kosztów i bardziej efektywne zarządzanie swoimi sklepami przy zachowaniu obecności logo Carrefour w wielu formatach.

Czwarty kwartał 2011 roku to dla całej sieci spadek sprzedaży o 0,8 proc. do poziomu 24,2 mld euro (bez Vatu). W Europie czwarty kwartał z wykluczeniem Francji to spadek sprzedaży o 4,3 proc. do 7,172 mld euro spowodowany głównie złą sytuacją na rynku belgijskim i spadkiem sprzedaży produktów przemysłowych w krajach Europy Południowej.

Firma ponosi straty głównie w kanale hipermarketów., dlatego przekształcanie placówek w bardziej ekskluzywne sklepy pod logo Carrefour Planet będzie się odbywało po dogłębnej analizie sytuacji w poszczególnych krajach. W sumie pod logo Carrefour Planet działa 81 sklepów, z czego 31 sklepów zostało przekształconych zmienionych w IV kwartale 2011 roku.

Od początku 2011 roku Carrefour otworzył lub przejął 669 nowych marketów w różnych formatach, co przysporzyło sieci 636 000 mkw. nowej powierzchni handlowej. W samym IV kwartale sieć uruchomiła 211 nowych sklepów i powiększyła powierzchnię sprzedaży o 263 tys. mkw.
W Europie poza Francją sieć uruchomiła 9 nowych hipermarketów, 30 supermarketów oraz 65 sklepów osiedlowych. W sumie w Europie na przestrzeni 2011 roku Carrefour pozyskał 95 tys. nowej powierzchni handlowej.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.