Tesco zainteresowane jest nie tylko dużymi miastami, ale też miastami mniejszymi.
- Operator zamierza otwierać markety nawet w miejscowościach o liczbie mieszkańców około 5 tys. osób. Na Pomorzu, nie wyklucza wchodzenia do miejscowości wypoczynkowych liczących około 3 tys. mieszkańców - mówił Dariusz Nowaczyk, dyrektor wsparcia ekspansji Tesco Polska, podczas Property Forum Polska Północna.
I dodaje: - Od około 2 lat wprowadzamy zupełnie nowe formaty. Są to małe sklepy, począwszy od 400 metrów kw. powierzchni handlowej. Takie sklepy spokojnie możemy budować w miejscowościach, w których mieszka około 5 tys. mieszkańców - mówi dyrektor Tesco Polska.
Jak ocenia, na terenie dwóch województw na Pomorzu, interesującą niszą są miejscowości wypoczynkowe. - Tutaj jesteśmy gotowi w przyszłości stawiać sklepy nawet w małych miejscowościach, liczących około 3 tys. mieszkańców. Warunkiem muszą jednak być turyści, którzy przyjeżdżają tu latem - mówi.
- Tesco w województwie pomorskim to 21 sklepów, z czego 7 to hipermarkety. W województwie zachodniopomorskim to 11 sklepów, z czego 4 to hipermarkety. Czy jesteśmy zadowoleni z tej liczby sklepów? Oczywiście nie. Chcielibyśmy, aby tych sklepów było na tym terenie zdecydowanie więcej. Chcemy zwiększyć ilość naszych inwestycji kilkakrotnie i to nie jest kwestia dwu lub trzykrotnie ale znacznie więcej - mówi Dariusz Nowaczyk.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Paweł Dworak, dyrektor ds. ekspansji Tesco Polska informował, że brytyjski operator szuka 2 tysięcy lokalizacji w niemal 600 miejscowościach, w których będą mogły powstać placówki sieci.
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco, mówił wówczas, że spółka otwiera zarówno małe, osiedlowe sklepy, jak i tradycyjne hipermarkety. Nowe placówki mogą powstawać już w miejscowościach liczących 2 tysiące mieszkańców, jeśli łącznie w gminie mieszka 5 tys. Takim przykładem jest sklep w Jaktorowie, przy drodze między Żyrardowem, a Warszawą, zbudowane we współpracy z lokalną spółdzielnią.
Tesco może inwestować w powierzchnie handlowe już od 300 mkw. lub w grunty od 2 tys. mkw.
W 2011 r. Tesco informowało, że za 3 lata chce mieć w Polsce 600 sklepów, od hipermarketów po małe supermarkety. Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska ocenia, że kto w ciągu czterech-pięciu lat nie zdobędzie dobrej pozycji, co oznacza zdobycie 10-15 proc. rynku, ten nie przetrwa.
Plany Tesco na rok 2011/12 zakładają otwarcie 87 sklepów, w tym 4 hipermarketów Tesco Extra. Łączna powierzchnia sprzedaży Tesco powiększy się o ponad 107 tys. mkw. czyli ponad 14 proc.
Tesco Polska posiada na polskim rynku 420 sklepów, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia prawie 30 tys. osób i oferuje klientom produkty ponad 1500 polskich dostawców.