Francja: Tańsza żywność gorszej jakości bije rekordy popularności

  • Autor: FAMMU/FAPA
  •  
  • Data: 06-07-2015, 09:59
fot. shutterstock.com

Trwająca już rok, francuska kampania wspierająca spożycie i sprzedaż tzw. "brzydkich warzyw i owoców" dała doskonałe rezultaty - informuje FAMMU/FAPA.

Przypomnijmy, iż nie mieszczące się w I klasie jakościowej owoce i warzyw - czyli te o zniekształconym wyglądzie lub brzydkiej skórce, lub w jakikolwiek inny sposób "wybrakowane" są sprzedawane we Francji w wielu sieciach handlowych po zdyskontowanej o 30 proc. cenie. W trakcie tej rocznej kampanii sprzedano ponad 10,0 tys. ton takich produktów.

Co ciekawe swoją popularnością kampania objęła również inne produkty – w sporo tańszych cenach sprzedawane są produkty mleczne z krótkim terminem przydatności – sery i jogurty można już kupić za połowę ceny.

W najbliższym czasie promowanie "tańszej" sprzedaży ma objąć również produkty rybne, piekarnicze i mięsne.

Na dzień dzisiejszy marnowane jedzenie – z różnych przyczyn, nie tylko kształtu czy terminu spożycia – we Francji szacowane jest na około 17,0 mln ton rocznie. W ślady Francuzów w najbliższym czasie zamierzają pójść Hiszpanie i Amerykanie.

© Portal Spożywczy 2015-07-07 17:01:34
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.