Autor Maciej Spychał, Przedstawiciel SBGU w ramach kampanii GEPC
SBGU jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Grzybów (GEPC). Na początku roku 2022 przedstawiciele Belgii, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Węgier, Holandii i Polski powołali promocyjne ramię GEPC – GEPC Promo i ze wsparciem ze strony irlandzkiej agendy rządowej Bord Bia napisali i złożyli do Unii Europejskiej ambitny projekt na promocję pieczarki w Europie. Projekt został zaakceptowany przez Unię Europejską, co, biorąc pod uwagę wysoką konkurencyjność procesu, jest dużym sukcesem. 
Budżet całej kampanii to 5 mln EUR podzielone na trzy lata (2023-2025) pomiędzy dziewięć krajów współtworzących projekt. Zasady programu zakładają współfinansowanie przez Unię na poziomie 80%, czyli dysponując 1 mln EUR środków własnych pozostałe 4 mln EUR otrzymamy z Unii.
Wkład własny do budżetu kampanii jest budowany z dobrowolnych wpłat producentów podłoża do uprawy pieczarek obliczanych na podstawie wolumenów zużywanej grzybni. Do dnia 14.09.2023 podmioty wspierające Europejską Kampanię Promocji Pieczarki wpłaciły 634 tys. EUR. Firmy z Polski (Agaris, Hajduk, Holpol, Kania, Okechamp, Stec, Unikost, WPZ) przekazały do tej pory 209 tys. EUR.
Tytuł kampanii to European Mushrooms: The Hidden Gem (Europejskie Pieczarki: Ukryty Skarb). Głównym przekazem kampanii jest hasło: Mushrooms Fresh From Europe (Pieczarki świeże/świeżo z Europy). Celem jest rozwijanie rynku pieczarek/grzybów zwiększając konsumencką świadomość ich walorów prozdrowotnych, a także prezentowanie zrównoważonych metod produkcji tym samym tworząc pozytywny przekaz wokół naszego produktu. Działania są skierowane do osób w przedziale wiekowym 26-41 lat tworzącym nowe gospodarstwa domowe bez głęboko zakorzenionych nawyków żywieniowych. Młodzi ludzie jedzą niedużo pieczarek, ale są żywo zainteresowani redukcją spożycia mięsa, jego potencjalnymi substytutami i żywnością, której produkcja nie nadwyręża ograniczonych zasobów natury. Takie określenie grupy docelowej determinuje wachlarz narzędzi marketingowych. Główny nacisk położony jest na elektroniczne środki komunikacji – strona internetowa, media społecznościowe, działania PR skierowane do influencerów, materiały wideo dostępne online. Wykonawcą kampanii jest firma SOPEXA posiadająca oddziały we wszystkich krajach uczestniczących, a podmiotem weryfikującym skuteczność działań został IPSOS. Kontrolę i merytoryczne wsparcie zapewnią członkowie zasiadający w GEPC Promo.
Przy współpracy z SBGU, polski oddział firmy Sopexa (wykonawcy projektu w całej Europie) wybrał ambasadorkę, influencerów i eksperta, którzy będą współtworzyć kampanię i mają zapewnić zasięgi zgodne z założeniami projektu. 
Ambasadorką została Monika Mrozowska 
https://www.instagram.com/monikakingamrozowska/
Influencerzy to: 
Agnieszka Sobczak 
https://www.instagram.com/aga_in_milan/

https://www.tiktok.com/@aga_i_stary
Martyna Szpaczek 
https://www.instagram.com/martyna.szpaczek/

https://www.tiktok.com/@dietetyk.martynaszpaczek
Pro-test 
https://www.instagram.com/dieta_bez_diety/

https://www.tiktok.com/@dieta_bez_diety
Hundred Happy Days 
https://www.instagram.com/olgacygan/

https://www.tiktok.com/@olgacygan
Ola Czajkowska
https://www.instagram.com/ekoalternatywa/

https://www.tiktok.com/@ekoalternatywa
Ekspertem jest już zaznajomiony z naszą branżą  Grzegorz Łapanowski 
https://www.instagram.com/grzegorzlapanowski/
Partnerem medialnym jest WirtualnaPolska ( www.wp.pl ), gdzie pojawiły się sponsorowane artykuły, teasery i bannery:
https://europejskiepieczarki.wp.pl/
 
Poza wyborem influencerów, działają też konta na mediach społecznościowych: 
  
Facebook: https://www.facebook.com/europeanmushrooms
  
Instagram: https://www.instagram.com/europeanmushrooms/
  
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC5OdKZNzY2q2RLKrG6jl2tA
  
A także oficjalna strona internetowa: https://europeanmushrooms.eu/
 
Zachęcam do śledzenia wszystkich kanałów i udostępniania pojawiających się tam treści wśród rodziny, pracowników, klientów i przez własne konta społecznościowe. Wykonawca kampanii jest zobowiązany umową zapewnić określoną ekspozycję i zaangażowanie odbiorców. Możemy swoimi kanałami te zasięgi jeszcze bardziej powiększyć.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.