Europejska promocja pieczarek w Hiszpanii
Hiszpania jest trzecim co do wielkości producentem grzybów w Europie
W Europie sektor grzybów jadalnych generuje roczną sprzedaż o wartości ponad 1,5 miliarda euro. Największymi europejskimi producentami są Polska i Holandia, posiadające 50% całkowitej produkcji europejskiej, a tuż za nimi plasuje się Hiszpania, która produkuje łącznie 130 700 ton rocznie.

Według danych Ministerstwa Rolnictwa, Rybołówstwa i Żywności, w ostatnich latach spożycie grzybów w Hiszpanii rośnie; Konkretnie w 2022 roku spożycie tego przysmaku sięgnęło 272 mln euro, czyli o 2,2% więcej niż w roku poprzednim.

W Hiszpanii najczęściej spożywane są pieczarki białe, które stanowią około 90% produkcji grzybów uprawianych w Hiszpanii. Inne rodzaje grzybów uprawnych spożywane w Hiszpanii to boczniaki, grzyby shiitake , ale wszystkie mają wspólną cechę: są zdrowym źródłem składników odżywczych w przystępnej cenie; W rzeczywistości cena europejskich grzybów w ostatnich latach utrzymywała się na poziomie około trzech euro za kilogram.

Grzyby są źródłem białka, błonnika, witamin, można w nich znaleźć także te z grupy B, takie jak witaminy B1, B2, B3 i B12. Warto również zauważyć, że zawierają minerały, takie jak potas i selen, które pomagają w utrzymaniu zdrowia układu krążenia, mięśni i kości. Dlatego też, aby promować te korzyści wśród konsumentów w całej Europie, a zwłaszcza wśród młodych ludzi, GEPC Promo (Europejska Grupa Promocyjna Hodowców Pieczarek) rozpoczęła współfinansowaną przez UE kampanię promocyjną „Europejskie grzyby i grzyby: skarb do odkrycia”, skierowany do pokolenia milenialsów na dziewięciu rynkach europejskich: Belgii, Francji, Niemczech, Węgrzech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Polsce i Hiszpanii.

Jej celem jest podniesienie świadomości konsumentów na temat wielu zalet grzybów europejskich dla zdrowej i zbilansowanej diety. Jednak według niedawnego badania 45% pokolenia milenialsów twierdzi, że grzyby zajmują już ważną część ich koszyka zakupowego i często je kupują. W rzeczywistości prognozy konsumpcji na rok 2024 są pozytywne, ze wzrostem o 24% dla tej grupy odbiorców.

setas.com 
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.