Akcja promocyjna „Grzyby europejskie: "ukryte klejnoty”
„Przeciętny Europejczyk zjada nie więcej niż 1,3 kg świeżych grzybów rocznie”
Europejska kampania promocyjna grzybów pod hasłem „Grzyby europejskie: "ukryte klejnotyi”, rozpoczęta przez GEPC Promo i współfinansowana przez Unię Europejską, zwraca uwagę na zalety tego często niedocenianego produktu spożywczego.

„Grzyby białe i brązowe, boczniaki, shiitake i są smaczne nie tylko dla smakoszy, ale dzięki swoim doskonałym właściwościom odżywczym są także sprzymierzeńcami zdrowej i zbilansowanej diety. Ponadto są przystępne cenowo i idealnie wpisują się w bardziej zrównoważony i odpowiedzialną politykę rolną. Ich lokalna produkcja przez cały rok stanowi przykład w zakresie gospodarki wodnej i energetycznej. Ich niski ślad węglowy przyczynia się również do walki ze zmianami klimatycznymi. Wreszcie stanowią szansę na rynku pracy, której nie należy lekceważyć , z sektorem obejmującym około 2900 producentów w Europie, zapewniającym bezpośrednie miejsca pracy ponad 40 000.osobom”

Przeciętny Europejczyk zjada nie więcej niż 1,3 kg świeżych grzybów rocznie
Niska liczba w porównaniu do innych produktów spożywczych: 15 kg pomidorów, 3 kg cukinii i 9,2 kg marchwi. „Grzyby europejskie mają tę zaletę, że stają się integralną częścią codziennej diety i wzbogacają niezliczone potrawy. To naprawdę ukryte klejnoty, których liczne zalety zostały podkreślone na stronie internetowej www.europeanmushrooms.eu.”

Źródło: PROMO GEPC
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.