Do targów trzeba umiejętnie się przygotować. Eksperci radzą, jak to zrobić.
Jednak aby to wszystko osiągnąć, nie wystarczy się na targach pojawić. Po pierwsze — trzeba wybrać właściwe targi, po drugie — odpowiednio przygotować materiały informacyjne oraz prezentację produktu lub usługi, wreszcie — wiedzieć, jak rozmawiać z klientem i potencjalnym partnerem biznesowym.
Grażyna Grabowska, prezes spółki Targi w Krakowie, radzi, by małe i średnie firmy przy wyborze lokalizacji imprezy targowej zastanowiły się, na jakim rynku funkcjonują i jaki rynek chcą zdobyć.
— Skoro przedsiębiorcy działają w konkretnym miejscu na mapie, nie powinno zabraknąć ich na organizowanych tam targach. Klienci firmy jej nieobecność będą odbierać jednoznacznie — firma pada, nie prezentuje się nawet u siebie — mówi Grażyna Grabowska.
Jeśli przedsiębiorca zamierza wyjść ze swoimi produktami poza swój region, powinien pokazywać się również na tamtejszych imprezach targowych. Jak podkreśla prezes Targów w Krakowie — przedsiębiorca własnymi środkami nie jest w stanie zebrać tak dużej rzeszy potencjalnych klientów w jednym miejscu i czasie jak na targach. Firmy powinny wystawiać się również na imprezach w regionach, w których mają najwięcej klientów.
Porady ekspertów oraz najczęstsze błędy popełniane przez wystawców znajdziesz w czwartkowych "Pulsie Biznesu"