Marta Bellon

Do targów trzeba umiejętnie się przygotować. Eksperci radzą, jak to zrobić.


Imprezy targowe stwarzają przedsiębiorcom możliwość bezpośredniego spotkania z klientem, przeprowadzenia z nim rozmowy, szczegółowego zaprezentowania oferty oraz zdobycia cennych kontaktów biznesowych.

Jednak aby to wszystko osiągnąć, nie wystarczy się na targach pojawić. Po pierwsze — trzeba wybrać właściwe targi, po drugie — odpowiednio przygotować materiały informacyjne oraz prezentację produktu lub usługi, wreszcie — wiedzieć, jak rozmawiać z klientem i potencjalnym partnerem biznesowym.

Grażyna Grabowska, prezes spółki Targi w Krakowie, radzi, by małe i średnie firmy przy wyborze lokalizacji imprezy targowej zastanowiły się, na jakim rynku funkcjonują i jaki rynek chcą zdobyć.

Skoro przedsiębiorcy działają w konkretnym miejscu na mapie, nie powinno zabraknąć ich na organizowanych tam targach. Klienci firmy jej nieobecność będą odbierać jednoznacznie — firma pada, nie prezentuje się nawet u siebie — mówi Grażyna Grabowska.

Jeśli przedsiębiorca zamierza wyjść ze swoimi produktami poza swój region, powinien pokazywać się również na tamtejszych imprezach targowych. Jak podkreśla prezes Targów w Krakowie — przedsiębiorca własnymi środkami nie jest w stanie zebrać tak dużej rzeszy potencjalnych klientów w jednym miejscu i czasie jak na targach. Firmy powinny wystawiać się również na imprezach w regionach, w których mają najwięcej klientów.

Porady ekspertów oraz najczęstsze błędy popełniane przez wystawców znajdziesz w czwartkowych "Pulsie Biznesu" 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.