Firma zamierza także rozszerzyć asortyment sałatek oraz wprowadzić do sprzedaży okresowej nowy rodzaj produktu z linii owocowej.
-
Naszym głównym celem jest na tę chwilę utrzymanie wizerunku lidera
jakości produktu. Chcemy też dalej poszerzać siatkę odbiorców oraz
umacniać współpracę z obecnymi kontrahentami. To są nasze plany na
najbliższe 12 miesięcy. Nie planujemy żadnych przejęć i fuzji - dodaje Barbara Grzywacz.
Jej zdaniem, ten rok nie będzie łatwy dla przetwórców owoców i warzyw.
- Największymi zagrożeniami może być wzrost cen paliwa i jednocześnie
transportu, a także wzrost cen surowca. Cena surowca zależy jednak w
dużej mierze od jego podaży, a na ten element decydujący wpływ ma
pogoda. Tej zaś nie jesteśmy w stanie przewidzieć na dłużej niż
kilkanaście dni. Wiemy już, że prognozy dla zbóż ozimych, jabłek, śliwek
i grusz nie napawają optymizmem. Co do warzyw - na tym etapie jest za
wcześnie na jakiekolwiek wnioski - komentuje dyrektor działu handlu i
marketingu firmy Bracia Urbanek.
Jak
dodaje, duże szanse daje eksport. - Rosnące zapotrzebowanie na polskie
produkty, a także kursy walut sprzyjają eksportowaniu produktów i mogą
znacząco wpłynąć na obrót firmy. Zagrożeniem, zwłaszcza ze strony
naszych wschodnich sąsiadów są jednak efekty afer: ogórkowej z roku 2011
czy solnej z br. i związany z nimi spadek zaufania do polskich
produktów. O ile dla zachodnich odbiorców spełnienie unijnych norm i
rzetelne wyjaśnienia stwierdzonych nieprawidłowości są wystarczającym
zabezpieczeniem o tyle np. Rosja w przypadku
jakichkolwiek podejrzeń, bardzo szybko wprowadza embargo na dany produkt
uznając tę metodę za najbardziej skuteczną formę ochrony swojego rynku i
konsumentów - podsumowuje Barbara Grzywacz.
Firma Bracia Urbanek planuje inwestycje w park maszynowy, magazyn i transport
Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
26-03-2012, 10:19
W najbliższym czasie planujemy realizację kolejnych
inwestycji: budowę magazynu spedycji, rozbudowę parku maszynowego i
powiększenie środków transportu, do czego wykorzystamy przyznane nam
dofinansowanie ze środków unijnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl,
Barbara Grzywacz, dyrektor działu handlu i marketingu firmy Bracia
Urbanek.